Taigi, visai nesenai paleidote savo internetinį puslapį su visais reikalingais aspektais, tai yra puikiu dizainu, patrauklia vartotojo sąsaja bei geru turiniu. Viskas tvarkoje, tačiau reikia suprasti, kad norint ir toliau augti ar net išlaikyti turimas pozicijas internetinėje erdvėje to neužtenka. Tiesą sakant, tai viso labo yra tik pati pradžia. Neretai įmonės paprasčiausiai skiria nemažai lėšų grandioziniam puslapio atnaujinimui ir toliau palieka jį tiesiog funkcionuoti. Atrodytų, kad puikiai atrodanti svetainė pati viską pasidarys ir klientai ateis patys, tačiau deja, tai nėra tiesa.
Jeigu norite išlaikyti tinkamą įmonės įvaizdį ir užtikrinti, kad klientai nuolatos sugrįžtų, turite savo internetinį puslapį tvarkyti bei prižiūrėti nuolatos. Dabar plačiau apžvelgsime, kodėl tai reikėtų daryti ir žemiau pateiksime penkias pagrindines priežastis su išsamesniu paaiškinimu.
Tikriausiai tai yra pati akivaizdžiausia priežastis, kurią tik galima sugalvoti, nes puslapis turi būti šiuolaikiškas ir atitikti svarbiausius dizaino bei techninius reikalavimus. Tai dažniausiai yra susiję su užsikrovimo greičiais bei dėl įvairiausių priežasčių neveikiančiomis nuorodomis. Abu šie faktoriai lemia tai, ar vartotojų patirtis apsilankius pas Jus bus tenkinama, ar jie norės ir vėl kartoti visą procesą iš naujo ateityje.
Vidutinis puslapio užsikrovimo greitis yra tarp 1-2 sekundžių, o tai kas užtrunka ilgiau nei keturias, greičiausiai potencialų klientą privers iš jos išeiti ir apsilankyti pas Jūsų konkurentus. Tai taip pat neigiamai paveikia galutinius SEO rezultatus, apie kuriuos papasakosime šiek tiek vėliau. Panašiai yra ir su neveikiančiomis nuorodomis. Tarkime, kad potencialus pirkėjas apsilanko pas Jus ir ekrane pamato „404“ klaidą – tai neigiamai atsiliepia visam įmonės įvaizdžiui.
Dabar tikriausiai kyla klausimas „kaip galėčiau pats atlikti puslapio optimizaciją?“. Pabandysime pademonstruoti tai, kas bent leis svetainei optimaliai funkcionuoti ir demonstruoti šiokius tokius teigiamus SEO rezultatus.
Pirmiausia, reikia atkreipti dėmesį į paveikslų dydžius. Didelės nuotraukos yra vieni iš didžiausių greito puslapio užsikrovimo priešų. Todėl prieš juos įdedant reikėtų užtrinti, kad jie būtų tinkamai suspausti (geriausiai būtų, jog jų dydis neviršytų 500 kilobaitų). Kitas anksčiau paminėtas faktorius yra neveikiančios nuorodos, kurios gali atbaidyti potencialius klientus. Kiekvieną kartą pašalinant svetainės dalis reikia užtikrinti, kad neliktų jokių jų likučių (vidinių nuorodų). Taip pat svarbu užtikrinti, kad ir jokios su Jūsų svetaine tiesiogiai susijusios išorinės svetainės jų taip pat neturėtų. Tęsiant kalbą apie vartotojų atėjimą, tai tikriausiai žinote, kad didžioji jų dalis gali ateiti iš mobilių telefonų, jeigu tiksliau, tai net 70 procentų. Savaime suprantama, kad puslapiai yra kuriami tam, kad pirmiausiai veiktų kompiuteriuose, todėl yra labai lengva šį aspektą pražiūrėti. To tikrai nereikėtų daryti, nes didžioji dalis srauto ateina būtent ne iš stacionarų, o mažesnių išmaniųjų įrenginių, todėl reikia užtikrinti, kad ir jų lankytojai galės atlikti lygiai tokias pat užduotis, kaip ir kompiuterių savininkai. Tinkamas puslapio dizaino specialistas užtikrins, kad tai būtų padaryta, tačiau vėliau pridedant papildomus puslapius tai gali būti primiršta. Panašiai kaip su nuotraukomis, taip ir su svetainės kodu, kuris taip pat turi būti sumažintas iki maksimumo. Visos funkcijos, kurios nėra reikalingos pilnam puslapio funkcionavimui turėtų būti pašalintos. Visada rekomenduojame tokių darbų nedaryti patiems, o kreiptis į profesionalus.
Patarimas: Jeigu puslapis buvo sukurtas perkant „wordpress“ ar kitos platformos temą, reikia atsižvelgti ne tik į jos dizainą, bet ir funkcionalumą bei lankstumą. Neretai su jomis yra pridedamos nereikalingos funkcijos ar įrankiai, kurie kenkia bendram svetainės greičiui. Todėl reikia juos atidžiai peržvelgti ir šalinant nereikalingus užtikrinti, kad jie nepakenks jos veikimui.
- Svetainės saugumas
Tai tikriausiai nėra pirmoji mintis, kuri šauna, kai yra galvojama apie puslapio priežiūrą, tačiau neretai tai yra pati rimčiausia problema. Tarkime, kad jūsiškė veikia ant turinio platformos, tarkime „Wordpress“, tai reikia nuolatos atsižvelgti į kiekvieną jos atnaujinimą vos tik jam pasirodžius, nes priešingu atveju, galite tapti lengvu taikiniu sukčiams bei programuotojams. Taip pat reikia naudoti tik būtinus įskiepius ir išjungti tuos, kurių nenaudojate (tai irgi gali padėti su užsikrovimo greičiais) ar kuriant atsargines kopijas. Jeigu pastarosios nuolatos nedarote, tai galite netekti visų sukauptų duomenų ir nenoromis grįžti į pačią svetainės kūrimo pradžią.
- Išlikimas konkurencingais
Kiekviena įmonė turi savus konkurentus ir jeigu nuolatos neieškote naujų būdų, kaip pritraukti klientus, tai priešai tikrai atras. Todėl yra svarbu dirbti ties vartotojų patirtimi puslapyje, kuri padės juos išlaikyti, o dar geriau yra nuolatos ją tobulinti. Norint tai padaryti reikėtų atsakyti į šiuos du klausimus:
- Ar yra geresnių būdų, kuriais būtų galima lankytojams perduoti norimą informaciją puslapyje?
- Kaip greitai jie sugeba atrasti tai, ko jiems iš tiesų reikia Jūsų svetainėje?
Programuotojai ir rinkodaros specialistai nuolatos atranda naujų būdų, kuriais pagerina kiekvieną vartotojų apsilankymą. Tai galima pasiekti įvairiausiais būdais, pavyzdžiui, kitaip išdėstant ir parodant turinį (vaizdo įrašai, animacijos), programinės įrangos atnaujinimai ir t.t.. Naujų elementų injekcijos į puslapį padeda išlaikyti įmonę priekyje šiame skaitmeniniame amžiuje ir galima sakyti, kad tai yra gyvybiškai svarbu bet kuriam verslui.
Patarimas: Tokie įrankiai, kaip „Google Analytics“ yra naudingi svetainei tam, kad būtų lengviau perprasti lankytojų įpročiai bei jų kelionė link galutinio pirkimo. Su jais galima išsiaiškinti, kuriame regione gyvena potencialūs pirkėjai ir kaip jie elgiasi pagrindiniame svetainės puslapyje bei kuriuose jie apsilanko naršydami jame. Tai taip padės suprasti, kiek laiko jie praleidžia ir taip suprasti, kuris turinys yra tinkamesnis ir pritraukia daugiau srauto bei turi potencialo daugiau parduoti ar sudominti lankytojus.
- Padidina svetainės autoritetą ir srautą iš išorės
Tarkime, kad savo puslapį naudojate tam, kad reguliariai supažindinti savo tikslinę auditoriją su savo paslauga ar preke. Tai gali būti daroma tinklaraščio, tyrimų ar vaizdo įrašų pagalba, tačiau jie turi atitikti svetainės turinį. Nuolatos atnaujinama kokybiška informacija gali padėti net pagerinti SEO rezultatus, kurie lemia geresnes pozicijas paieškos sistemose. Tuo tarpu turinys, kuris yra pasenęs ir netinkamai funkcionuoja, atneša priešingą „naudą“.
- Padeda išlaikyti įmonės aktualumą klientams
Galų gale, Jūsų puslapis puikiai parodo, kaip Jus vertina auditorija. Atrodo, kad čia kaip ir akivaizdu, tačiau net mažiausios smulkmenos, kaip laiku atnaujinta kontaktinė informacija padeda suprasti lankytojams, kad esate rimta įmonė. Pavyzdžiui, jeigu yra rodoma informacija, kurioje yra pažymėta, kad viskas buvo atlikta 2015-aisiais, potencialus klientas gali klaidingai suprasti, kad jau paprasčiausiai nebevykdote veiklos. Todėl yra būtina ne tik tokius dalykus nuolatos atnaujinti, bet ir atsiradus poreikiui papildyti bendrąsias nuostatas bei privatumo politiką.
Čia apžvelgėme pagrindines priežastis, kodėl nuolatinis internetinio puslapio palaikymas yra svarbus, tačiau jų galima rasti ir daugiau. Apie jas pakalbėsime ateityje.
Skaityti daugiau: Neuromarketingas ir sėkmė internetinėje erdvėje