Procesas, kurio metu analizuojama, ar jūsų buvimas internetinėje erdvėje yra paremtas geriausia praktika – tai pirmas žingsnis atliekant SEO planą, kuris duotų jau išmatuojamų rezultatų.
Audito tikslas – nustatyti pagrindines problemas, kurios turi neigiamos įtakos natūralios paieškos rezultatams. SEO auditas atskleis:
Technines SEO problemas
Puslapio SEO problemas
Svetainės struktūros problemas
Galimas problemos už svetainės ribų
Teigiamos vartotojo patirties problemas
Turinio spragas ir galimybes
Konkurencinės rinkos įžvalgas
Tai yra standartinė procedūra, kuri turėtų būti atliekama reguliariai – iš esmės tai yra Jūsų svetainės „būklės patikrinimas“.
Koks turėtų būti SEO auditas?
Visų pirma, auditas turi būti išsamus. Ji turėtų apimti ir struktūrinius, ir turinio komponentus, turinčius įtakos bendram Jūsų SEO matomumui. Tai turėtų suteikti bendrą vaizdą apie tai, kas vyksta dabartinėje Jūsų situacijoje. Visi proceso trūkumai ir neatitikimai gali privesti prie nereikalingos arba netinkamos rekomendacijos.
SEO auditas turėtų būti lengvai suprantamas kiekvienam. Kaip įmonės savininkas, turėtumėte sugebėti matyti, kaip dabartinės SEO problemos veikia Jūsų internetinius prioritetus, tikslus, o galų gale ir pajamas. Visos rekomendacijos turėtų akivaizdžiai sutapti su bendrais verslo tikslais.
Galiausiai, Jūsų SEO audito rekomendacijos turėtų būti realios, tai yra įgyvendinamos. Turėtų būti aiškus kelias iš taško „A“ į tašką „B“, nes bet kurio SEO audito rezultatai turėtų tiksliai atvaizduoti lengvai vykdomą veiksmų planą.
Koks neturėtų būti SEO auditas?
SEO audito nereikėtų skubinti be rimtos priežasties, nes priešingu atveju rezultatai gali būti iškraipyti ir neatitikti realios situacijos. Šiam procesui paprasčiausiai reikia laiko tam, kad būtų galima išsamiai išsiaiškinti pagrindinių problemų, turinčių neigiamą įtaką Jūsų vaizdui internete, priežastis. Priklausomai nuo Jūsų svetainės dydžio, tinkamas auditas gali užtrukti nuo 2-jų iki 6-ių savaičių. Atliekant esminius bet kurio puslapio elementų pakeitimus būtinas kruopštumas, o SEO specialistas turi atlikti išsamų tyrimą, kad pateiktų tikslias bei veiksmingas rekomendacijas.
SEO auditas neturėtų būti universalus, tai yra „vienas tinka visiems“. Nors kai kurie techniniai elementai yra vienodi visoms svetainėms, tačiau nemažai techninių aspektų gali skirtis.
Ką analizuoja SEO auditas?
Nors SEO auditas skirtingoms svetainėms gali šiek tiek skirtis, tačiau kiekvienas iš jų turėtų išanalizuoti pagrindinius techninius paieškos variklių optimizacijos parametrus, pavyzdžiui, svetainių sandarą, serverio klaidas bei metaduomenis. Aukšto lygio auditas turėtų apimti svetainės prieinamumą, indeksavimą ir optimizavimą. Audito proceso metu surinkta informacija leidžia mums pateikti tikslias bei veiksmingas rekomendacijas, kurios skirtos būtent Jūsų svetainei ir situacijai.
Ko galima tikėtis, kai daromas SEO auditas ir po jo?
Kaip jau minėjome anksčiau, SEO auditas gali užtrukti nuo 2 iki 6 savaičių. Pradžioje SEO specialistas analizuoja ir atskleidžia paieškos variklių optimizacijos galimybes Jūsų svetainėje.
Atlikus auditą, Jūsų komanda bus pakviesta į pristatymą, kuriame skaitmeninės marketingo agentūros specialistai pateiks išvadas bei rekomendacijas. Webstudio.lt komanda supažindins Jus ir Jūsų atsakingus darbuotojus iki menkiausių smulkmenų tam, kad aiškiai žinotumėte, ko ir kada tikėtis. Be to, gausite išsamią savo svetainės būklės analizę.
Kodėl svarbu reguliariai tikrinti savo svetainę?
Jūsų svetainė yra Jūsų internetinio prekės ženklo svarbiausia dalis, todėl reikia reguliariai tikrinti, kad viskas su ja būtų tvarkoje. Taip pat svarbu paminėti, kad Jūsų svetainė yra skaitmeninė nuosavybė, todėl kiekvienais metais naujas turinys yra pridedamas ir (arba) pašalinamas. Būtent tai yra viena iš pagrindinių priežasčių, kodėl auditai turėtų būti atliekami reguliariai, geriausia bent kartą per metus. Tai leidžia išspręsti svarbias problemas, vos tik joms atsiradus.
Yra ir kitų SEO niuansų, į kuriuos turėtumėte atkreipti dėmesį atlikę auditą tam, kad būtų įsitikinta, jog išliksite konkurencingi. Juk tik tinkamas techninis pagrindas negarantuoja paieškos sistemų optimizacijos sėkmės. Svarbu atkreipti dėmesį į konkurentų veiklą bei jų turinio pasikeitimus, stebėti naujausius paieškos sistemų geriosios praktikos pavyzdžius ypač, jei Jūsų verslas priklauso nuo klientų, kurie turi individualius interneto adresus. Visa tai yra sėkmingos SEO strategijos elementai ir turėtų būti jūsų audito bei nuolatinės internetinės svetainės priežiūros dalis.
Daugiau susijusių straipsnių galima paskaityti čia: https://webstudio.lt/seo-auditas/