Ataskaitų teikimas ir jų analizė yra labai svarbūs. Turint daug duomenų, svarbu žinoti, kaip juos veiksmingai panaudoti priimant pagrįstus sprendimus, kurie gali paskatinti verslo augimą ir ilgalaikę sėkmę. Panagrinėsime ataskaitų teikimo ir analizės pagrindus, įskaitant pagrindines stebėtinas metrikas, naudotinus įrankius ir geriausią duomenų analizės ir pateikimo praktiką.
Kas yra „analitika“ ir „ataskaitų teikimas“?
Analitika reiškia duomenų rinkimo, analizės ir ataskaitų teikimo procesą, siekiant gauti įžvalgų apie įmonės veiklą. Tai gali apimti duomenis iš įvairių šaltinių, pvz., svetainės srauto, įtraukimo į socialinius tinklus, pardavimų ir klientų elgesio. Kita vertus, ataskaitų teikimas yra tų duomenų prasmingas pateikimas suinteresuotosioms šalims, pvz., vadovams ar investuotojams.
Pagrindiniai rodikliai, kuriuos reikia stebėti
Kalbant apie analizę ir ataskaitų teikimą, yra keletas pagrindinių rodiklių, kuriuos turėtų stebėti kiekviena įmonė. Šie rodikliai padės įvertinti jūsų veiklos sėkmę ir nustatyti tobulintinas sritis.
Tinklapio rodikliai
Srautas: kiek žmonių lankosi svetainėje?
Atmetimo rodiklis: kiek procentų lankytojų palieka svetainę peržiūrėję tik vieną puslapį?
Konversijos rodiklis: kiek lankytojų atlieka norimą veiksmą, pvz., užpildo formą arba perka?
Vidutinė seanso trukmė: kiek laiko lankytojai praleidžia jūsų svetainėje?
Socialinės žiniasklaidos rodikliai
Stebėtojų skaičius: kiek žmonių stebi jūsų socialinės žiniasklaidos paskyras?
Įtraukimo rodiklis: kiek procentų stebėtojų įsitraukia į jūsų įrašus, pažymėdami, kad patinka, komentuodami ar bendrindami?
Pasiekimas: kiek žmonių mato jūsų socialinės žiniasklaidos įrašus?
Paspaudimų rodiklis (PR): kiek žmonių spusteli nuorodą jūsų socialinės žiniasklaidos įraše?
Pardavimų rodikliai
Pajamos: kiek pinigų įneša?
Vidutinė užsakymo vertė (AOV): kokia yra vidutinė kiekvieno kliento išleista suma?
Konversijų rodiklis: kiek potencialių klientų tampa mokančiais klientais?
Kliento gyvenimo trukmė (CLV): kiek vertas kiekvienas klientas per jo išlaikymo trukmę?
Klientų elgsenos rodikliai
Sumažėjimo rodiklis: kiek procentų klientų nustoja su jumis bendradarbiauti?
Klientų pasitenkinimas (CSAT): ar jūsų klientai patenkinti jūsų produktais ar paslaugomis?
Grynasis reklamuotojo balas (NPS): kiek tikėtina, kad klientai rekomenduos jūsų verslą kitiems?
Klientų išlaikymas: kiek klientų grįžta ir vėl užsako pas jus?
Analitikos ir ataskaitų teikimo įrankiai
Yra įvairių įrankių, padedančių įmonėms rinkti, analizuoti duomenis ir teikiančių ataskaitas. Štai keletas populiarių variantų:
„Google Analytics“: nemokamas „Google“ įrankis, kuris seka svetainės srautą ir suteikia naudotojų elgesio įžvalgų.
„Hootsuite“: socialinės žiniasklaidos valdymo platforma, galinti stebėti kelių socialinės žiniasklaidos paskyrų rodiklius.
Salesforce: ryšių su klientais valdymo (CRM) platforma, galinti sekti pardavimo rodiklius ir klientų elgesį.
Tableu: duomenų vizualizavimo įrankis, galintis sudėtingus duomenis paversti lengvai suprantamomis diagramomis.
Geriausia duomenų analizės ir pateikimo praktika
Duomenų analizavimas ir pateikimas gali būti didžiulis, tačiau laikantis šios praktikos, procesas gali būti lengviau valdomas:
Pažink savo auditoriją
Prieš pateikiant duomenis, svarbu žinoti, kas yra jūsų auditorija ir kas jai rūpi. Skirtingos suinteresuotosios šalys gali turėti skirtingus prioritetus, todėl pritaikykite pristatymą pagal jų poreikius.
Daryk paprastai
Neperkraukite savo auditorijos per dideliu kiekiu duomenų ar techniniu žargonu. Laikykitės svarbiausių rodiklių ir naudokite aiškią, glaustą kalbą.
Naudokite vizualizaciją
Vaizdai, pvz., grafikai ir diagramos, video medžiaga gali padėti padaryti duomenis lengviau įsisavinamus ir lengviau suprantamus. Būtinai naudokite atitinkamus vaizdinius elementus, atitinkančius pateikiamų duomenų tipą.
Sukurkite istoriją
Duomenys gali būti sausi, todėl pabandykite aplink juos sukurti pasakojimą, kuris įtrauktų auditoriją ir išryškintų pagrindinius dalykus. Tai gali padaryti juos įsimintinesnius.
Neignoruokite konteksto
Duomenys gali būti klaidinantys be konteksto. Pateikdami duomenis būtinai pateikite atitinkamą kontekstą, pvz., palyginkite dabartinį našumą su istorinėmis tendencijomis.
Nuolat stebėkite ir tobulinkite
Analizė ir ataskaitų teikimas nėra vienkartiniai įvykiai. Svarbu nuolat stebėti ir analizuoti duomenis, siekiant nustatyti tobulinamas sritis ir atitinkamai koreguoti strategijas.
Papildomai paskaityri iš ciklo SEO ĮVADAS galite sekančioje temoje TURINIO RINKODARA