Paieškos variklių optimizacijos auditas yra procesas, kurio metu yra išsiaiškinama kaip gerai Jūsų internetinė svetainė atitinka geriausias SEO praktikas. Tai yra pirmasis žingsnis, kuriant bendrą planą, kurio įvykdymas užtikrins rezultatus. Audito tikslas yra išsiaiškinti kaip įmanoma daugiau svetainės problematiškų dalių, susijusių su SEO bei organinės paieškos rezultatais. Dažniausiai atliekant šį procesą daugiausiai dėmesio yra skiriama šioms sritims:
- Techninio SEO problemos;
- Svetainės struktūros problemos;
- Vidinio SEO problemos;
- Potencialios išorinio SEO problemos;
- Turinio optimizacijos galimybės.
Auditas yra standartinė procedūra, kuri turi padėti apžvelgti pagrindines problemas, kurios gali trukdyti geriems paieškos sistemų rezultatams bei kaip jas būtų galima išspręsti.
Pirmiausia, šis procesas turi būti išsamus ir įvairiapusiškas. Jis turėtų apimti ir svetainės struktūrą, ir jau esamą bei planuojamą turinį, kuris gali turėti įtakos SEO ateityje. To pasėkoje klientui turėtų būti pasiūlytas bendras vaizdas (angl. big picture) to, kas šiuo metu vyksta svetainėje, kas joje yra gerai ir ką būtų galima pridėti ateityje su visomis reikalingomis rekomendacijomis. Jis turėtų būti lengvai suprantamas, nes kiekvienas verslo ar kokio kito puslapio savininkas audito rezultatų apžvalgos metu turėtų nesunkiai suprasti, kokios pagrindinės problemos iš paieškos variklių optimizacijos pusės ir kaip tai dabar kenkia esamiems rezultatams. Visos rekomendacijos turi aiškiai parodyti kaip tai pagerins dabartinę situaciją. Galų gale, visos SEO audito rekomendacijos turi būti įgyvendinamos, tai reiškia, kad turi būti sudarytas aiškus planas kaip viskas vyks ir kaip keisis dabartinė situacija.
Kaip neturėtų atrodyti SEO auditas?
Svarbiausia yra tai, kad šis proceso išvados neturėtų atsirasti iš karto. Dažniausiai specialistams prireikia nemažai laiko tam, kad būtų nustatytos pagrindinės svetainės problemos. Bendras auditas, tai yra išorinių ir vidinių svetainės elementų analizė gali užtrukti net kelias savaites. Taip yra dėl to, kad puslapiui reikia atlikti daugybę pakitimų, kurie suveiks tik per kurį laiką ir taip SEO specialistas pateiks pačias tiksliausias bei daugiausiai naudos atnešančias rekomendacijas. Taip pat paieškos variklių optimizacijos auditas negali būti universalus, kuris tiks kiekvienai internetinei svetainei. Kiekvienas internetinis puslapis yra skirtingas, o nors kai kurie techniniai elementai yra bendri, tačiau beveik visos jos skiriasi vykdoma veikla, o kartu ir pateikiamu turiniu.
Nors įvairūs SEO auditai gali skirtis, tačiau kiekvienas iš jų turėtų panašiai atrodyti iš techninės paieškos variklių optimizacijos pusės. Tačiau tuo nėra apsiribojama ir kiekvienos analizės metu yra siekiama ištraukti bei apdoroti kaip įmanoma daugiau unikalios, tik su analizuojamu puslapiu susijusios informacijos tam, kad būdų atrastas pats geriausias metodas sėkmingai optimizacijai.
Kaip jau minėjome anksčiau, tai SEO auditas gali užtrukti net kelias savaites per kurias bus išsamiai ištirtos visos svetainės galimybės. Po to yra organizuojamas bendras susitikimas su klientu tam, kad SEO specialistas paaiškintų visus gautus rezultatus bei pateiktų rekomendacijas ateities veiksmams. Aišku, kad po visko taip pat reikia atkreipti dėmesį į kitus paieškos variklių optimizacijos veiksnius tam, kad visas prieš tai atliktas darbas nenueitų tarsi „šuniui ant uodegos“. Nes tinkami techniniai pagrindai tikrai nereiškia, kad iš karto atsirasite „Google“ rezultatų viršūnėje. Svarbu atlikti išsamią konkurentų analizę, laikytis naujausių SEO tendencijų bei naudotis pačiomis efektyviausiomis praktikomis. Visų šių elementų išpildymas reiškia, kad svetainė gali pradėti gerinti savo pozicijas įvairiose paieškos platformose, tačiau iki to reikia atlikti dar daugybę darbų.
Skaityti daugiau: „Schema Markup“: kas tai?