Penkios klaidos, kurių SEO naujokams reikėtų vengti

Penkios klaidos, kurių SEO naujokams reikėtų vengti

Daugiau nei du trečdaliai visų paieškos užklausų taip ir baigiasi, be jokio tolimesnio veiksmo iš vartotojų. Tai reiškia, kad potencialūs pirkėjai neapsilanko ne tik pas Jus, bet ir pas Jūsų konkurentus, todėl tampa akivaizdu, jog SEO dar yra toli gražu neišsemtas šaltinis. Aišku, kad viską galima atlikti patiems ir taip sulaukti lankytojų per organinius rezultatus, tačiau prieš tai reikia suprasti viso to pagrindus. Todėl, atsižvelgdami į savo sukauptą patirtį, pateiksime penkias pagrindines klaidas, kurias daro šios srities naujokai tam, kad jos nesutrukdytų sėkmei internetinėje erdvėje. Labai neišsiplečiant, štai jos:

Klaida numeris 1: netinkamai užsibrėžti tikslai

Ne tik gyvenime ar versle, bet ir SEO norint tinkamai atlikti užduotį reikia, kad žinotumėte, koks yra galutinis tikslas. Nors tai ir akivaizdu, bet nedidelės įmonės ar šios srities naujokai dažnai galvoja, kad užtenka tiesiog pradėti su tuo dirbti ir rezultatai ateis savaime. Atrodytų, kad daugiau paieškos sistemų optimizacijos yra tiesiogiai lygu didesniam organiniam srautui, o jis ir atneš didesnį pelną. Iš dalies gal ir taip, tačiau ne viskas taip paprasta.

Norint, kad SEO iš tiesų padėtų, reikia tiksliai žinoti, kam apskritai to reikia. Ar norite padidinti prenumeratorių skaičių, ar didesnio įsitraukimo iš vartotojų, o gal tiesiog didesnio srauto puslapyje? Kiekvienas rezultatas pasiekiamas skirtingais metodais. Pavyzdžiui, norite sulaukti didesnio tikslinių vartotojų skaičiaus (lankytojų, kurie bus suinteresuoti pirkti būtent Jūsų parduodamą prekę ar paslaugą). Taigi, jeigu sulaukiate didelio organinio srauto iš paieškos sistemų, tačiau jie nėra suinteresuoti pirkti pas Jus, tai realiai nieko ir nepasiekėte. Skaičius gal ir atrodo įspūdingai, bet tuščia statistika juk neapmokės sąskaitų.

Klaida numeris 2: darbas su per trumpais raktažodžiais

Viena iš didžiausių klaidų, kurią galima padaryti dirbant su paieškos variklių optimizacija puslapiui yra per trumpų raktažodžių pasirinkimas. Aišku, kad trumpesnės žodžių kombinacijos turės didesnį užklausų skaičių internete, pavyzdžiui, „automobilių remontas“ sulauks daugiau užklausų nei „važiuoklės remontas Vilniuje“. Vienas iš jų yra labai abstraktus ir dažniau naudojamas, o kitas jau – tikslesnis. Čia galima grįžti prie pirmosios dažnai daromos klaidos, iš kurios galima drąsiai sakyti, kad didesnis srautas nebūtinai reiškia didesnius pardavimus. 

Realybė yra tokia, kad naudojant trumpesnius ir labiau bendrinius raktažodžius galima sulaukti daugiau lankytojų, tačiau ar sulauksite daugiau pirkėjų, tai čia jau visai kitas klausimas. Atitinkamai išsigryninus, kuo esate aktualūs vartotojams ir tai atspindint per SEO, galite konkuruoti net su pačiomis didžiausiomis įmonėmis. 

Klaida numeris 3: srauto iš mobiliųjų ignoravimas

Niekada nereikia galvoti, kad visi lankytojai ateina tik per asmeninius kompiuterius ir todėl galima ignoruoti srautą iš išmaniųjų telefonų. Tai aktualu ne tik SEO naujokams, bet ir didelėms įmonėms ar internetinėms parduotuvėms. Juk kiekvienas iškilus klausimui neskubame prie savo „nešiojamojo“, o neretai ieškome į jį atsakymo tuo prietaisu, kuris yra po ranka. Galima net teigti, kad didesnė tikimybė yra, jog potencialus klientas atėjo pas Jus į puslapį naršydamas telefone pietų pertraukos metu, nei tai atliko jai pasibaigus savo darbo vietoje.

Tai reiškia, kad internetinis puslapis turi būti pritaikytas išmaniesiems įrenginiams. Jame turi būti rodoma išsami bei optimizuota informacija, kuri gali tilpti bet kokio dydžio „aparate“. Niekas nenori prarasti pardavimo tik dėl to, kad svetaine naudotis per telefoną nėra patogu.

Klaida numeris 4: Pasenusių taktikų naudojimas

Atrodytų, kad SEO atlikti yra paprasta, ypač kai galima rasti strategijų, kurios naudojamos jau „n“ metų ir bent jau iš išorės atrodo, kad puikiausiai veikia. Pavyzdžiui, tarp paieškos variklių optimizavimo specialistų neretai vartojamas terminas „raktažodžių perkimšimas“ yra vienas iš dažniausiai pasitaikančių sprendimų. Kuriamame turinyje kiekvienas gali prirašyti tai, kas atrodytų yra ypač svarbu, tačiau tai gali atnešti nebent trumpalaikių rezultatų, nes laikui bėgant viskas išaiškėja ir tada reitingai nusmunka į dar neregėtas žemumas.

Kažkada puikiai veikė ir kita taktika, tai yra „raktažodžių maskavimas“. Tai dažniausiai pasireiškia per žodžių maskavimą: rašymą mažesniu ar baltu šriftu. Tuo siekiama padidinti turinio kiekį ir neatrodyti taip nepatraukliai savo lankytojams. Pagrindinė problema yra ta, kad „Google“ algoritmai jau prieš „n“ metų šį sukčiavimo būdą atrado ir puikiai žino, kaip su juo galima susitvarkyti.

Klaida numeris 5: turinys gali būti ne tik teksto pavidale

SEO tai yra daugybė straipsnių ir tinklaraščio įrašų? Nei taip, nei ne. Tekstinis turinys puikiai tinka „Google“ algoritmams, nes taip jie puikiai jį supranta ir taip galima nesunkiai nupasakoti apie ką yra puslapis. Tokiu būdu, net ir maža įmonė gali konkuruoti su rinkos gigantais. Tačiau kitas svarbus paieškos variklių optimizacijos aspektas yra vartotojų įsitraukimas, kuris taip pat skaičiuojamas. Tai reiškia, kad lankytojas praleidžia vieną ar kitą laiko tarpą iš tiesų domėdamasis jam pateiktu turiniu (nuotraukomis, vaizdo įrašais ar straipsniais). Žaidimai, kryžiažodžiai, testai tam taip pat labai tinka.

Su šiandieninių technologijų teikiamomis galimybėmis tai padaryti yra visai nesunku ir tai padės ne tik SEO, bet ir išskirs Jus iš konkurentų. Juk galutinis tikslas nėra tik vartotojų srautas, o jų įsitraukimas ir galų gale jų pirkimo apsisprendimas.

Parašykite komentarą