Kas yra Schema Markup?

Kas yra Schema Markup?

Paieškos variklių optimizacija yra procesas, kuris nuolatos keičiasi bei tobulėja arba tiesiog nestovi vietoje. Beveik kiekvieną dieną yra pasiūloma kažkokia naujovė, kuri gali pakeisti visą požiūrį į visą internetą. Viena iš naujausių evoliucijų yra Schema Markup. Tai yra ne tik naujausias, bet ir ganėtinai nežinomas SEO metodas, tačiau kartu vis dar ir vienas iš rečiausiai naudojamų visoje paieškos variklių optimizacijoje, nors egzistuoja jau ne vienerius metus. Atrodo, kad taip yra daroma tikrai be reikalo, nes jo efektyvumas yra ženkliai didesnis nei tradicinių metodų. Būtent žemiau apie ją plačiau papasakosime.

Trumpai tariant, schema markup yra programinis kodas, kuris yra integruojamas internetiniame puslapyje tam, kad paieškos varikliai galėtų ištraukti daugiau informacijos apie lankytoją. Beveik visada visas svetainės turinys yra suindeksuojamas ir gražinamas per paieškos rezultatus. Nieko čia nėra naujo, tačiau ši naujovė visą šį duomenų srautą suindeksuoja ir perduoda šiek tiek kitaip. Šiuo atveju yra tarsi pasakoma ką gaunamas turinys apskritai reiškia. Pavyzdžiui, paieškos lange parašome kažkokio žinomo lietuvių rašytojo vardą ir pavardę. Įprastai yra parodomi visi rezultatai su šiuo raktažodžiu, tačiau pasitelkus schema markup paieškos varikliui yra perduodama informacija, kad tai autorius, o ne kažkoks eilinis žodžių junginys. Taigi, galutiniame variante yra išgaunama tikslesnė informacija apie pateiktą užklausą.

Visi internetinių svetainių kūrėjai yra tikrai pažystami su „HTML“ terminu, kuris reiškia formatą, kuriuo bus rodoma informacija naršyklėje. Tačiau tai nesuteikia pakankamai informacijos paieškos varikliui, tiksliau, ką reiškia puslapio pavadinimas, nes pavyzdžiui, galime paimti žodį „avatar“, kuris turi kelias reikšmes, tai yra paveiksliuką, vieną iš sėkmingiausių visų laikų kino juostų ir t.t.. Paieškos variklis to nesupranta ir gali parodyti visai ne tuos rezultatus, todėl nuolatos yra ieškoma būdų kaip šį procesą pagerinti.

Dar 2020-aisiais Dixon Jones atliko eksperimentą, kuris truko ištisą mėnesį ir jo metu buvo išsiaiškinta, kad puslapiai, kuriuose buvo naudojama schema markup savo lankytojų srautą padidino beveik dvigubai. Taip pat buvo išsiaiškinta, kad svetainės, kuriose yra gausu turinio išlošė dar daugiau. Tai reiškia, kad jeigu turite gerą ir nuolatos kuriamą turinį, tai naudojant šį metodą galite tikrai daug laimėti. Žinoma, daug kas priklauso nuo specifikos bei pačios paslaugos ar prekės populiarumo, tačiau jeigu matote, kad paklausa tikrai yra, bet nesulaukiate lankytojų, tai šis optimizavimo būdas gali būti kaip tik Jums.

Trumpai tariant, prie daugybės duomenų pridedate daugiau svorio ir aiškumo, o paieškos varikliai (ypač „Google“) tai tikrai pastebi ir gali būti, kad net labai greitai sulauksite norimų rezultatų. Tiesa, vien tik schema markup neužtikrina paieškos variklių optimizacijos sėkmės, nes SEO yra iš daugybės veiksnių susidedantis procesas, kurio metu puslapis pradeda demonstruoti geresnius rezultatus paieškos sistemoje pagal atitinkamus raktažodžius. Šis metodas tėra tik dalis milžiniško ir ilgo proceso, kuris gali užtrukti net kelis mėnesius, dalis. Tik aišku, kad tai vis tiek geriau nei pirktas srautas, kuris garantuoja greitus, tačiau tik trumpalaikius rezultatus.

Visas šis procesas priklauso nuo daugybės faktorių, tačiau jeigu puslapis nėra nuolatos pildomas arba paprasčiausiai tuščias, tai yra padaryti aprašymai nėra kokybiški, nuotraukos netinkamai suformatuotos ar įvairiausios antraštės netinkamai parašytos, tai realiai jokie papildymai nepadės. Tačiau tinkamai optimizavus svetainę, šis metodas tampa labai efektyvus ir gali padėti internetinėje paieškoje aplenkti konkurentus, atsirandant pirmose „Google“ pozicijose.

Skaityti daugiau: Kas geriau: Google Ads ar SEO?