Visi tie, kurie tiesiogiai nedirba su paieškos sistemoms, tokioms kaip „Google“ ar „Bing“, tikriausiai ir negalėtų atsakyti, kaip veikia jų reitingavimo algoritmai. Per pastaruosius 20 metų atsirado visa paieškos sistemų optimizavimo (SEO) praktika tam, kad būtų išsiaiškinta, kaip jos veikia ir kaip ši informacija gali padėti klientams užimti kuo aukštesnę vietą reitinguose. Galime pasakyti, kad tai yra nesibaigiantis darbas, kuriame gausu įvairiausių spėjimų ir prognozių, nes „Google“ algoritmo atnaujinimo stebėjimo priemonės, „Moz“ duomenimis, nuo SEO atsiradimo 2000-aisiais, buvo daugiau nei 200 reikšmingų atnaujinimų bei pakeitimų.
Socialinių tinklų ir SEO ryšys yra puikus pavyzdys, kaip paieškos sistemos laiko kozirius savo rankose, palikdamos mums tik nuotrupas, kuriomis galime vadovautis, kad galėtume padaryti bent kokias logiškas išvadas. Dar 2010-ais metais „Search Engine Land“ pranešė, kad „Google“ naudoja „Twitter“ ir „Facebook“ bendrinamas nuorodas kaip vieną iš reitingavimo faktorių. Netrukus po to tie patys „Google“ tai tarsi ir patvirtino, tačiau tik vėliau paaiškino, kad socialinių tinklų puslapiai yra traktuojami kaip „įprastos svetainės“ ir jie tik prisideda prie rezultatuose esančių reitingų, tačiau nėra pagrindinė to priežastis. Trumpai tariant, įrašas, kuris sulaukia daugiau „patiktukų“ praktiškai veiks lygiai taip pat kaip tas, kuris sulaukė mažiau dėmesio. Tai veikia ne tik „Facebook“, bet ir apskritai, visose kitose socialinių tinklų platformose.
Ir nuo tada tarsi likome su supratimu, kad socialiniai tinklai tarsi padeda SEO, nors ir nežinome kaip tai tiksliai veikia. 2018-ais metais atliktas „Hootsuite“ tyrimas tarsi patvirtino šią hipotezę. Pasak jų, straipsnių nuorodos „Twitter“ platformoje, kurios buvo papildomai reklamuojamos už 100 dolerių, padidino bendrą lankytojų srautą net 22 procentais, lyginant su įprastais įrašais. Todėl socialinius tinklus galima pavadinti turinio „stiprintuvu“, nes kuo daugiau juo yra dalijamasi, tuo daugiau žmonių jį pamatys, o galbūt ir pasidalins, ko pasėkoje bus kuriamos papildomos nuorodos. To pasėkoje, techninis ryšys tarp aktyvumo „Facebook“ ar „Twitter“ platformose ir SEO rezultatų nebus toks reikšmingas.
Visais atvejais kokybiškos nuorodos iš gerą reitingą turinčių internetinių puslapių teigiamai veikia paieškos sistemų reitingus. Tiesa, reikia suprasti, kad kuriamas turinys iš tiesų turi būti aktualus, nes priešingu atveju juo niekas nesidalins ir didelė dalis darbu neatneš jokių rezultatų.
Susiję temos: Ar įmanoma generuoti atgalines nuorodas nekuriant turinio?